Çek Cumhuriyeti Erasmus ve Vize Başvuru Sürecim


   Okuyan herkese merhabalar 👋

Bloğa senede bir yazmayı  adet edindim. Ama bu sefer bol atraksiyonlu şeylerle geldim. 
Bu yaz Temmuz-Ekim ayları arasında Çek Cumhuriyeti’nde Erasmus+ staj hareketliliği kapsamında staj yapacağım. Benim gibi arkadaşlara ulaşmak  veya erasmus projesi kapsamında staj yapmayı düşünenlere yardımcı olabilmek için sınavı kazanıp vizeyi teslim alana kadar geçirdiğim tüm süreci sizlere aktarmamın yararlı olacağını düşündüm.  Çek’e gittikten sonraki serüvenimi de burada paylaşmaya çalışacağım Allah izin verirse 💁
Öncelikle mühendisliği taze bitirmiş bir mezun olarak bu satırları yazdığımı bilmenizi isterim. Üniversitenin ilk senesinden beri erasmus yapmak hep aklımdaydı fakat bir türlü fırsat olmadığından ancak bu zamana kaldı. Bilmeyenler için parantez açmak gerekirse staj hareketliliği sınavı geçtiğiniz takdirde 1 yıl itibariyle mezun olsanız dahi geçerli.  Ben de hem mezun olur olmaz işe başlamamak hem kafamdaki yurtdışı planını artık uygulayabilmek  hem de en önemlisi İngilizce sorunsalına bir nebze de olsa çözüm bulabilmek için kolları sıvadım.

Sınavı geçip yeterli puanı aldıktan sonra ilk iş gitmek istediğim ülkeyi belirlemekti ve açıkçası bu süreç benim için zor olmadı. Geçmiş senelerde giden arkadaşlarımızdan aldığımız bilgiler sonucunda en yakın arkadaşımla Çek Cumhuriyeti’ne gitmeye karar verdik.  Aslında o daha önceden hakkı olduğu için gideceiğimiz okulu bulmuş hatta kendi işlemlerini de halletmişti.  Benim de hak kazanmamdan sonra ben de işlemlere başladım ve ilk olarak Zlin’ndeki üniversiteye  özgeçmişimi de içeren  bir mail attım. Karşılıklı mailleşmeler  ve belge akışı sonucunda kabul edildim ve kabul belgem posta aracılığıyla ıslak imzalı bir şekilde bana yollandı. Bu ıslak imza olayı vize işlemleri sırasında son derece önemli.  Bu nedenle vize işlemlerinde kullanacağınız tüm belgelerin ıslak imzalı olmasına dikkat edin. Daha sonra kalacak yer için okulda farklı bir kişiyle irtibata geçtim ve yine evrak akışından sonra okulun yurdunda kalmak üzere konaklama belgemi de ıslak imzalı bir şekilde teslim aldım. Tüm bu süreçte karşı üniversitedeki herkes son derece kibar bir şekilde hızlıca işlerimi hallettiler.
 
Tüm bunlardan sonra sıra vize başvurusu yapmaya gelmişti. Çek Cumhuriyeti’nin vize işlemleri uzun sürdüğü için işimizi garantiye alalım diye yaklaşık 3 ay önceden başvuru yapalım dedik. İyi ki de yapmışız. Çünkü başvurumuz red yediiii. Neyse burayı anlatmaya geçmeden önce vize sürecinden biraz bahsedecek olursam;  Çek Cumhuriyeti kısa dönem(90 gün veya daha az ) vize işlemleri VFS global aracılığıyla  yapılmakta olduğundan önce internetten 19 Nisan’a randevu aldık. Gerekli tüm belgeleri hazırlayarak sabah dokuzda Harbiye’deki vize merkezinde hazır olduk ve başvurumuzu yaptık. Daha sonrasında konsolosluk tarafından aranarak mülakata çağırıldık. Fakat bu mülakat ingilizce seviyemizi ölçmek için değil belgeleri nereden temin ettiğimizi öğrenmek, neden gittiğimizi ne yapacağımızı öğrenmek amaçlı bir mülakattı. Bunun neden yapıldığını gerçekten anlamamıştım. Çünkü herşey zaten verdiğimiz evraklarda açıkça mevcuttu.  Bundan sonra vize sonucunu heyecanla beklemeye başladık. Fakat neredeyse 1 ay geçmesine rağmen hiçbir geri dönüş yoktu. İşlemleri vize merkeziyle yaptığımız için de bizi bilgilendirebilecek yer de orasıydı. Bu yüzden vize sonucuyla alakalı bilgi almak için vize merkezine mail attım ve pasaportumun geldiğini ama kapalı geldikleri için sonucu hakkında bilgi veremeyeceklerini belirttiler. Bunun üzerine 18 Mayıs’ta pasaportumu almak üzere Vfs Global’e  gittim ve red yediğimi öğrendim. Gerekçe olaraksa ziyaretin kalışına ilişkin belgelerin güvenilir olmadığı yazıyordu. Fakat tüm belgeler zaten erasmus öğrencisi olduğumdan hem kendi okulumdan hem de karşı üniversiteden daha önce de dediğim gibi ıslak imzalı, onaylı ve güvenilirdi.  Böyle bir sonuç beklemediğimiz için haliyle şok olduk ve üzüldük. Özellikle vize merkezinden çıktıktan sonra dizlerimin titrediğini çok net hatırlıyorum. Neyse ki şanslıydım, yanımda beni rahatlatıp teselli edecek biriyle gitmiştim. İlk şoku atlattıktan sonra birkaç gün içerisinde konsolosluğa mail attık. Dönüş olamadığı için arayarak durumumuzu belirttik ve belgelerimizin güvenilir olduğunu her şekilde kanıtlayabileceğimizi söyledik. Bunun üzerine ingilizce bir itiraz dilekçesi yazarak konsolosluğa teslim edebileceğimizi belirttiler. Biz de ilk olarak karşı okula durumu bildirdik. Onlar da konsolosluğa bu konuda mail atarak sürece bir nebze de olsa yardımcı olmaya çalıştılar. Daha sonrasında biz de dilekçemizi yazarak  29 Mayıs’ta yine konsolosluğun yolunu tuttuk ve dilekçemizi teslim ettik. Bundan sonra 1 aylık yasal sürecin başlayacağını ve sonucun tarafımıza iletileceğini belirttiler. Biz de tekrar beklemeye başladık ve tam 5 gün içinde vize itirazımız olumlu sonuçlandı! Pasaportumuzla birlikte konsolosluğa giderek sonunda vizemizi teslim aldık. Bu nedenle olumsuz sonuçlanan vizelerinizde muhakkak itiraz hakkınızı kullanın. Evraklarınızın tam ve güvenilir olduğuna güveniyor sanız ve itirazınızı güzelce yaparsanız olumlu olması kuvvetle muhtemel💪 En azından denemeye değer🙈.

Şimdi sırada gitmek kaldı! Bakalım oradaki maceralarım neler olacak. Bu arada süreçle ilgili sormak istedikleriniz yorum olarak bırakabilirsiniz💬

Görüşmek üzere.
Sevgiler mühendiskızdan.


Yorumlar

  1. Merhabalar yazınızı okuyunca gerçekten çok korktum fakat her şeyin düzelip gidebilmenize çok sevindim :) Bende bu yaz için staja gitmeyi düşünüyorum fakat Vfs globalde kısa dönem vize için hangi tür vizeye başvurduğunuzu öğrenebilir miyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, öncelikle yorumunuz için teşekkür ederim :) Vfs'den turistik vize alır gibi evrakları tam bir şekilde hazırlamanız yeterli. Başvuru sırasında erasmus öğrencisi olduğunuzu belirttiğinizde onlar yardımcı oluyorlar. Umarım benim gibi bu süreçte zorlanmaz kolaylıkla vizenizi alırsınız, herşey gönlünüzce olsun!

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba bende polonyaya 2 aylık erasmus stajı icin gideceğim ve vfs globalden 4 temmuz da başvuru yaptım fakat hibeli gittiğim için sponsor göstermedim sadece kendi hesabımda 5.000 tl gösterdim siz nasıl bir yol izlediniz. Red yermiyim çok endişeliyim.

      Sil
    2. Merhabalar,

      Hibe aldığınıza dair üniversitenizden bir yazı alsaydınız daha iyi olurdu fakat hesabınızda para göstermeniz yardımcı olabilir. Bu konuda ben de net bir şey söyleyemem fakat kötü düşünmeyin. Ben red yedim ama itiraz ettim ve gittim. İşin peşini bırakmayıp kalbinizi ferah tutun, her şey gönlünüzce olsun 🙏🏻🤗

      Sil
  3. Merhaba,

    Ben de bahsettiğin süreçten geçiyorum fakat sürecin en başında tıkandım. Tomas Bata'dan bir hocadan davet mektubu aldım staj için. Erasmusa da hak kazandım. Yeni mezunum ben de. Bu yüzden Üniversiteden görüştüğüm, yurtlarla ilgilenen kişi mezun olduğum için yurtlardan faydalanamayacağımı söyledi ve bu konuda ok ısrarcı. Sence böyle bir sorun yaşamamın nedeni nedir ? Nasıl üstesinden gelebilirim? Bu sorunu yaşadığım için gidişim iptal olacak gibi görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,

      Açıkcası böyle bir şeyle karşılaşmanıza çok şaşırdım. Çünkü ben de mezun olup gitmiştim ve okula ait yurtta kaldım. Hatta bildiğim kadarıyla benim gibi bir sürü daha mezun stajer öğrenci vardı yurtta. Size kabul mektubu yollayan kişiden bu konuda yardımcı olmasını isteyebilirsiniz, belki yararı dokunur.
      Umarım her şey yolunda gider, sonuçla ilgili geri dönüşlerinizi bekliyor olacağım.🙏🏻

      Sil
  4. Merhaba, Haziran ayında eğitim amaçlı uzun dönem vize başvuruma red cevabı geldi. Gerekçe yazmıyor, gerekçe için ayrıca bir kağıt yollayacaklarmış. Bu kağıdı aldıktan sonra itiraz edeceğim. Yüksek Lisans amaçlı başvurmuştum, okula kaydım tüm belgelerim tamdı. Tam bir muallak ve şok içerisindeyim. Eğer red için sizinkine benzer bir gerekçe gösterirlerse tam olarak ne yapmalıyım? yani siz nasıl o durumu kanıtladınız ve itirazınız olumulu sonuçlandı? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Açıkcası red vermelerine şaşırdım diyemeyeceğim. Çünkü Çek Konsolosluğu için bu artık bir gelenek haline geldi adeta. Bazen insan alın ülkenizi başınıza çalın durumuna kadar gelebiliyor. Fakat siz yine de pes etmeyin ve uzunca bir dilekçe yazın; herşeyin,tüm belgelerinizin gerçek olduğunu, gerekirse her şekilde kanıtlayabileceğinizi falan yazın. Açıkcası bizim de herşeyimiz tamken red yemiş dilekçede tekrar itiraz edince kabul almıştık. Bir de gideceğiniz üniversiteden yetkili birine rica edip konsolosluğa mail falan atmalarını isteyebilirsiniz. Umarım her şey gönlünüzce olur.
      Sevgiler..

      Sil
    2. Teşekkür ederim. Üniversitedeki kayıt işlemlerim ile ilgilenen memur bu konuyla ilgili içişleri bakanlığına ulaşabileceklerini fakat önce red sebebini öğrenmemiz gerektiğini söyledi bana. Şu anda beklemekten başka çarem yok gibi gözüküyor. Kötü olan kısmı 1 ay içinde dersler başlıyor ve ilk haftaları kaçıracak olmam olası. Gerçekten dedikleri kadar varmış, bu kadar zor olacağını tahmin etmemiştim.

      Sil
    3. Gerçekten Çek Cumhuriyeti ilginç bir şekilde işleri yokuşa sürüyor. Red nedenini öğrendikten sonra hemen dilekçenizi verin. Bana 1 hafta içinde geri dönüş yapıp vizeyi vermişlerdi. Umarım en kısa sürede siz de halledersiniz, iyi haberlerinizi bekliyorum..

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar