Erasmus Bavuluna Dünyayı Sığdırdım!



Selamlar🌺

Hayat nasıl gidiyor? Umarım her şey gönlünüzden geçtiği gibidir🙏 Bir önceki postta zorlu vize sürecimden bahsetmiştim. Zor  da olsa vizeyi aldık peki şimdi sırada ne var? Tabi ki bavul hazırlamak! Bundan önce gideceğimiz tarihe bileti alıyoruz tabi 😄 Bileti son haftalara bırakmamak gerek. Çünkü tarih yaklaştıkça hepinizin bildiği gibi fiyat da artıyor. İmkanınız varken vizeyi aldığınızda hemen biletinizi de almanız. Ben öyle yaptım, vizeyi aldığım günün akşamı bileti de alıverdim hemen. Bunda vizede sıkıntılar yaşamış olmamın etkisi de vardı tabi. Sanki bileti almazsam yine birşeyler olacak ve gidemeyecek gibi hissettiğimden (hoş bu durum uçağa binene kadar sürdü yani bileti alınca geçmedi🙈) eve gider gitmez bileti aldım.

Tamaam, bileti de aldıysak artık bavulumuzu hazırlamaya geçiyoruz!
Öncelikle en büyük ve en hafif olanından bir bavul seçiyoruz. Hafif olması önemli çünkü havayolu şirketinin verdiği maksimum ağırlığı geçmememiz ve içine dünyaları sığdırmamız gerek! Her ne kadar ekstra bagaj hakkımız olsa da açıkçası  yanımızda altın götürmeyeceksek o kadar para vermeye gerek yok bence. Çünkü ekstra bagaj fiyatları oldukça pahalı. Bu fiyatları ve bagaj kurallarını havayolu şirketinin internet sitesinden kontrol edebilirsiniz. Evet biz bavul hazırlamaya devam edelim. 
Bavulu aldık, kapağını açtık ve karşısına geçtik, peki şimdi neye ihtiyacımız var?  Valize koyacaklarımızın listesine. Liste yapmak da fayda var çünkü hem ne aldığınızı net bir şekilde görüyorsunuz hem de yanınıza almanız gerekenleri unutmayıp, kapatana kadar tekrar tekrar kontrol edebiliyorsunuz. Ben belli kategoriler oluşturup alacaklarımı o kategorilere göre valize ve el bagajıma(sırt çantası ve laptop çantası aldım) yerleştirdim. Hazırladığım listeyi örnek olması açısından aşağıya ekliyorum:

1)Kimlikler ve Diğer Önemli Belgeler (el bagajımda)

  • Uçak ve  otobüs biletleri 
  • Pasaport ve kimlikler
  • Kalınacak yerin adresi, kabul ve konaklama belgeleri
  • Yurtdışı çıkış harcı makbuzu ( bankadan yatırıldıysa. Havaalanından da alabilirsiniz)
  • Ülkedeki büyükelçiliğin bilgileri (herhangi bir duruma karşı)
  • Seyahat sigortaları
2)Telefon, İnternet, Para
  • Yurtdışı roaming açılması
  • Banka ve kredi kartları, nakit para
3)Elektronik Aletler
  • Cep telefonu ve şarjı
  • Laptop ve şarjı
  • İnstax ve pilleri
  • Powerbank (tüm bu aletlerin şarjlarının doldurulması)
4)Kişisel Eşyalar
  • Güneş gözlüğü
  • Bavulun üzerine yapıştırılacak bavul etiketi
  • İlaçlar
  • Not defteri,kalem
  • Kulaklık
  • Konuşma klavuzu 
5)Valiz
  • Ayakkabılar 
  • Pijama
  • Eşofman
  • Çorap
  • İç çamaşırları
  • Terlik
  • Havlular
  • Şemsiye
  • Kıyafet askısı (2-3 tane)
  • Kazak
  • Hırka
  • Tişörtler
  • Gömlekler
  • Pantolonlar
  • Trençkot
  • Çantalar
  • Şallar
  • Diş fırçası, diş macunu
  • Seyahat boy duş jeli ve şampuan
  • Tırnak makası
  • Cımbız
  • Makas
  • Yara bandı
  • Islak mendil
  • Tarak, toka
  • İğne, iplik
  • Pamuk
  • Kişisel ihtiyaçlar
  • Makyaj malzemeleri
  • Türk bayrağı 
  • Türk kahvesi, cezve ( bağımlı olduğum için bunlar olmadan asla gidemezdim tabi k. Eğer siz de seviyorsanız muhakkak yanınıza alın. )
Benim bagaj hakkım 30 kg'ydi ve check-inde 29,5 kg geldi. Yukarıda listelediklerim dışında ilk günler için hazır çorba falan da atmıştım valize ve gerçekten çok işime yaradılar. Çünkü ilk geldiğinizde etrafı öğrenene kadar aç kalma ihtimaliniz bile var. Bir de ben aldığım yiyeceklerin içeriklerine çok dikkat eden biri olduğumdan önlemimi alarak geldim neyse ki.
Ayrıca aldığınız bazı şeyleri de eskilerinden, atsanız içinizin acımayacaklarından getirebilirsiniz. Dönerken de bavula buradan aldıklarınızı koyacağınızı aklınızdan çıkarmayın😉 
Hadi kolay gelsin👋

Görüşmek üzere.

Sevgiler mühendiskızdan.





Yorumlar

  1. Merhaba yazınızı okuyunca heyecanım biraz daha arttı açıkcası. Ben de bu yıl bahar döneminde Ostravaya erasmus için gideceğim ama aklımda çok fazla soru işareti var özellikle geçen hafta karşılaştığım biri bana o şehir çok küçük hiçbir şey yapamazsın sıkılırsın oraya gideceğine hiç gitme tarzı şeyler söyleyince, korkum daha bir arttı açıkcası. Bir bilgin varsa paylaşabilir misin acana ??

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar