TOMAS BATA AYAKKABI MÜZESİ GEZİSİ (Zlin Museum of Shoemaking)




Ahoj👋

Zlin'de günler birer birer geçiyor ve bu sevimli, turuncu şehre alışıyorum. Bu süreçte de bol bol gezmeye, şehri keşfetmeye çalışıyorum. Geçen gün de şehrin kesinlikle görülmesi gereken yerlerinden biri olan ayakkabı müzesine gittik.
Zlin, dünyaca ünlü Bata ayakkabılarıyla ünlenmiş bir şehir olduğundan böyle bir müzesinin olmaması ayıp olurdu zaten. Burada çoğu yer, şehrin kurucusu olarak gördükleri Tomas Bata'nın adını almış durumda; Bata evleri, Bata Gökdeleni, Tomas Bata Üniversitesi, Bata Caddesi ve daha nicesi.  Bata Müzesi de bunlardan bir tanesi. Gerçekten özenle dizayn edilmiş bir müze. Her köşesine hayran kaldım diyebilirim. Geçmişten günümüze uzanan ayakkabılarla bir zaman yolculuğundaydım adeta. Çeşit çeşit, renk renk, desen desen ayakkabılar özenli bir şekilde yerlerini almışlardı müzede. Her biri ayrı kategorilerde yerleştirilmişti camdan vitrinlere. Her birini incelerken büyülenmemek elde değildi. Bir de ihtişamlı bir şekilde ayakkabı imalat makinesi de bulunuyordu sadece ona ayrılmış, büyük özel bir alanda. Kesinlikle iyi ki gelmişim dedim. İyi ki böyle bir yeri ziyaret etmiş, böyle güzellikleri görmüşüm. Eğer yolunuz düşer de Zlin'e gelirseniz buraya uğramadan kesinlikle gitmeyin derim. Şimdi fotoğraflarla başbaşa bırakıyorum sizi 😊















                                                           Ayakkabımı imalat atölyesi





Meşhur klasik Bata ayakkabısı


Şansımıza yeni açılan bir sergiye de denk geldik. Geçmiş zamanlarda gelinlerin giydiği gelinlikler, kıyafetler, kullanılan eşyalar sergilenmişti. Tüm kıyafetler göz alıcıydı gerçekten. Onları da buraya bırakıveriyorum :)







Yeni gezilerde görüşmek üzere.

Sevgiler mühendiskızdan.



Yorumlar

Popüler Yayınlar